Fascinatia unui oras Xanthi

M-am întors din regiunea Macedonia de Est și Tracia fascinata…am descoperit orașe noi și o altă…Grecie! Fiecare oraș în parte m-a cucerit, dar două dintre ele mi s-au lipit de suflet: Xanthi și Kavala. Vă voi povesti în aceasta postare despre experiența mea în Xanthi…

În Xanthi am ajuns târziu, ne-am cazat și am coborât la cina in restaurantul hotelului Z  Palace. Știam că centrul vechi este impresionant și că viața de noapte este superbă, așa că am lăsat oboseala deoparte și am plecat la clubul Happy living, cu muzică live, unde ne-am distrat până spre dimineață.

A doua zi am descoperit superbul oraș de munte. Celebrele case albe grecești au fost de negăsit… Arhitectura descoperită în Palia Poli, centrul vechi al orașului este de-a dreptul impresionantă. M-am plimbat pe străduțele pietruite admirând estetica simetriei: ferestre cu grilaj, scări împodobite cu ghivece și numeroase terase colorate. Aici dăinuie atmosfera cordială a cartierului vechi, curțile mici, florile și copacii, piețele ce ne aduc aminte de vremuri vechi, antropocentrice, clădiri ce narează istoria orașului și liniștea. Adevărate bijuterii arhitecturale sunt Asociația Filoproodis din Xanthi, Muzeul de Folclor, Pinacoteca Municipală „Hristos Pavlidis”, Primăria orașului dar și cădirea Mitropoliei. Vizita orașului s-a încheiat cu o cafea bună la una dintre terase.

Fascinatia unui oras Xanthi

Dacă însă vă doriți să descoperiți și alte atracții ale zonei, în județul Xanthi, la 10 km de satul Livaditis, se află Satul Forestier din Erymanthos care dispune de spații amenajate de recreere, cazare și restaurante. Aici se află și cascada din Livaditis, cea mai mare din regiunea balcanică. Noi însă, am ales râul Nestos care oferă experiențe de drumeție și distracție de neuitat. De data aceasta am ratat tiroliana dar pentru prima dată am făcut caiac canoe, iar experiența a fost de-a dreptul senzațională. Sentimentele de libertate și teamă s-au îmbinat perfect. Colegului Alex, trebuie să-i mulțumim pentru superbele fotografii…

În fiecare an în luna august, în satul Galani se desfășoară manifestări sportive și coborîri pe râu cu caiac, în cadrul festivalului „Nestos”, organizat de Prefectura din Xanthi.

499 km este distanța București – Xanthi

Multumesc lui Michael Amiridis care a avut grija de fiecare in parte, care ne-a arătat și viața de noapte a orașului Xanthi. Trebuie să recunosc că și gașca a fost minunată, iar vocea colegei de la Prima Tv, Alexandra Sandu i-a cucerit pe cei din clubul Happy living din Xanthi.

Fascinatia unui oras Xanthi
Călătorie realizată cu sprijinul Organizaţiei Elene de Turism şi HTS Travel.